Damjiliqla-an
دوشونمك
تاريخ : پنجشنبه 17 مهر 1393 | وئبلاگچی : خـــزراوغلي
+0 به يه ن
اه‌سنليكلر؛
دليل مشابه بودن بسياري از لغات در جنوب ايران و پاكستان و افغانستان و هندوستان با زبانهاي اوروپايي خصوصا انگليسي تنها تسلط چند صد ساله كشورهاي اوروپايي و خصوصا انگلستان بر هندوستان و نفوذ فرهنگي آنان بر منطقه است.
حتي كلمات انگليسي در زبانهاي عربي نيز مشهود است.
چنانچه انگليسيها به خوبي ميدانستند مهمترين راه حفظ تسلط بر مناطق پر منابع جهان نفوذ فرهنگي است. از آنجا كه در هندوستان و پاكستان كه زماني جزئي از هندوستان بوده بيشترين نفوذ فرهنگي ميان فارسي زبانها بوده بنابر اين براي تسلط بر ايران نيز خواب گراني ديد و آن فارسيزه كردن ايران بود.
كوچاندن زرتشتيهاي هندوستان به ايران خصوصا جنوب ايران در تاريخ انكار ناپذير است.
رسمي و اجباري كردن زبان فارسي در ايران
قدرت دادن به جمعيت مهاحري كه انگليسها را ارباب خطاب ميكردند. قابل توجه است كه اردشير رپورتر و بسياري از كارگزاران انگليس در ايران نيز همگي هندي الاصل بودند.
مهمترين كار آنان تاريخ سازي و جعل تاريخ ايران بوده است.
ممنوع ساختن زبان توركي
رخنه واژگان اوروپايي در جمعيتهايي مانند طوايف كورد و لر
سيصد سال است كه اوروپاييها خصوصا انگليسيها با مطالعه دقيق بر مردم منطقه خصوصا ايران، در تلاشند تا در گذر زمان مردم ايران را با اصالت خود كه توركي و عربي بوده است غريبه نمايند و الحق كه در اين جنگ فرهنگي موفق بوده اند.
انگليسيها با هم پيمان شدن با دول اوروپايي مانند فرانسه و روسيه و ساير سعي نمودند تا در برابر امپراتوريهاي توركي بايستند و با اين شيوه ها توانستند تا تاروپور آن امپراتوريهاي ملي منطقه را متلاشي نمايند.
با دسيسه چيني و نفوذ در دربار شاهان قاجار باعث شدند كه بسياري از سرزمينها از ايران جدا شود. كه مهمترين آنها قفقاز و افغانستان بود.
ارمني سازي جنوب غربي قفقاز در همسايگي ايران و عثماني (در حال حاضر توركيه) توسط روسها و پشتيباني دول مسيحي اوروپايي انجام گرفت و امروز شاهد تشكيل يك رژيم اشغالگري بنام ارمنستان هستيم كه عملا نقشه ارمنستان بزرگ را دنبال ميكند و در كتابهاي درسي آنها نيز مطرح ميشود و جالبتر اينكه ايران نيز در برابر چنيناقداماتي سكوت فابل توجهي ميكند. درست مانند حمايت از دولت كورديستان عراق توسط ايران با در نظر گرفتن تعليم نظامي جدايي طلبان كوردهاي ايران توسط همان بارزاني است.


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: يازي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :